فهرست مطالب
|
|
|
عنوان
|
|
صفحه
|
|
|
مقدمه
|
1
|
هدف تحقیق
|
3
|
روش تحقیق
|
3
|
فصل اول : کليات
|
|
|
کليات
|
|
5
|
مبحث اول:معني لغوي شهادت
|
5
|
مبحث دوم:شهادت، حق است يا تكليف؟
|
7
|
گفتار اول: از منظر فقه
|
8
|
گفتار دوم: از منظر قانون
|
9
|
مبحث سوم:اهميت شهادت،دلايل وجوب و كييفيت شهادت
|
11
|
گفتار اول:اهميت شهادت
|
11
|
گفتار دوم:دلايل وجوب شهادت
|
14
|
گفتارسوم:كيفيت شهادت
|
15
|
فصل دوم: مباني فقهي وحقوقي اعتبار شهادت زنان و احكام آن
|
|
|
مباني فقهي وحقوقي اعتبار شهادت زنان و احكام آن
|
|
18
|
مبحث دوم:شهادت زنان در قرآن
|
21
|
مبحث سوم: شهادت زن در روایات
|
24
|
مبحث چهارم: نصاب شهادت زنان در میان مذاهب اسلامی
|
26
|
مبحث پنجم:اعتبار شهادت زنان در قوانین جزایی
|
27
|
مبحث ششم :بررسی تفاوت اعتبار شهادت زن و مرد در حقوق اسلامي
|
30
|
گفتاراول: آنچه انحصاراً توسط شهادت دو مرد ثابت ميشود:
|
32
|
گفتاردوم: آنچه كه توسط شهادت دو زن و قسم مدعي ثابت ميشود
|
34
|
گفتارسوم : آنچه توسط شهادت مردان و زنان منفردات و منظمات ثابت ميشود
|
35
|
فصل سوم : چگونگي شهادت زن از منظر قرآن و سنت
|
|
|
چگونگي شهادت زن از منظر قرآن و سنت
|
|
39
|
مبحث اول:چگونگي استنباط فقهاء از آيات قرآن در مورد اعتبار شهادت زن
|
42
|
مبحث دوم: نحوه اثبات از روايات
|
44
|
مبحث سوم:نتيجه گيري از روايات مربوط به شهادت زنان
|
46
|
مبحث چهارم:حكمت نابرابر بودن شهادت زن و مرد
|
47
|
گفتار اول : حفظ مصونیت زن
|
48
|
گفتار دوم: چرا دوزن به عوض یک مرد در شهادت پذیرفته میشود.؟
|
50
|
گفتار سوم : حافظه زنان از دیدگاه روانشناسی
|
51
|
گفتار چهارم : شرم وحیا و عواطف واحساسات
|
52
|
گفتار پنجم: ممنوع بودن كنكاش در فلسفه احكام
|
53
|
گفتارششم: نقصان زن
|
53
|
گفتارهفتم: دور بودن زن از مسائل مالي و اجتماعي
|
55
|
گفتار هشتم: مقطعي بودن حكم
|
56
|
نتيجه گيري
|
61
|
منابع
|
66
|